טיפים פשוטים שיעזרו לכם להגדיל את התנועה מאינסטגרם בצורה משמעותית
יש צורך להרחיב על אינסטגרם? הרשת החברתית, שהיא בעצם אפליקציה להעלות תמונות ישירות מהמובייל, לא מפסיקה להוסיף פיצ’רים חדשים ולצמוח מאז שפייסבוק קנתה אותה ב-2012.
עם צמיחתה והפיכתה לפופולרית יותר ויותר, כמובן שגם מותגים ועסקים עלו על עגלת ההצלחה.
לצורך ההמחשה, הנה כמה מספרים מעניינים על שיווק באינסטגרם, נכון ל,-2017. את התמונה לקחתי מתוך אינפוגרפיה מצויינת שיצר האתר websitebuilder.org על הרשת החברתית המצליחה.
יחד עם זאת, נכון להיום אינסטגרם עדיין מעמידה אתגר מעניין בפני מותגים ועסקים: לא ניתן לשים לינק בפוסטים (אלא אם כן מקדמים את הפוסט בצורה ממומנת – אך על כך בהמשך..).
בעצם, הלינק היחיד שעסק יכול לשים בחשבון האינסטגרם שלו הוא הלינק בתיאור הקצר בפרופיל.
זה פרדוקס מסויים. בעידן הנוכחי – בו השיווק יותר מדיד וניתן לחלק את המשפך לשלבים ברורים – אנחנו רוצים להביא לקוחות לאתר.
שם יש לנו יותר כלים “לתפוס” אותם באמצעות פופ-אפים, צ’א,ט דף יצירת קשר, רימרקטינג ופיקסלים נוספים שונים ומשונים.
אז כיצד אנחנו יכולים להפוך את האינסטגרם שלנו ליותר אפקטיבי וגם לגרום לו להביא יותר תנועה לאתר שלנו?
הנה מספר עצות שכל בעל עסק יכול להשתמש בהם:
1. תהיו אקטיביים ומעניינים – וכך תביאו תנועה עקיפה מאינסטגרם
נתחיל עם המובן מאליו (כאילו להיות אקטיבי ומעניין כאילו דהההה), אך נתמקד בתועלת:
אמנם לא ניתן להביא תנועה ישירה מפוסט באינסטגרם, עקב המגבלה על הכנסת לינקים. אבל, פוסט אינסטגרם ששומר על עקרונות פשוטים, יכול להביא תנועה בדרך עקיפה.
מה הם אותם עקרונות? זה שווה פוסט אחר לגמרי, אני אישית מגדיר זאת במשפט אחד:
“ויזואליות שונה המספרת סיפור”.
“ויזואליות” – חשוב שהתמונה תהיה צבעונית (תרתי משמע – גם בצבעים וגם במסר), מנקודת מבט (צילום) מעניינת, בעלת אלמנטים ייחודיים וכו’.
“שונה” – שהתמונה תהיה ייחודית, אותנטית. תמונה המשקפת אתכם ואת העסק שלכם ולא ניתנת לשחזור.
“מספרת סיפור” – הויזואל והשוני צריכים לגרום לעניין, לעורר את יצר הסקרנות ובעצם לעזור לנו, הצופים, לבנות סיפור בדמיוננו.
בואו נשתמש בצילום המסך הבא על מנת להבין כיצד זה עובד:
בצילום המסך (מתוך שיחת צ’ט) ניתן לראות כיצד לקוח מגיע מגוגל (ה-REFERRER), אבל בעצם, כבר בתחילת השיחה איתו, ניתן להבין שזה רק שלב נוסף ב-FUNNEL ושהלכה למעשה הוא הגיע בעצם מהאינסטגרם (כמו שהוא בעצמו מעיד).
אפשר לפשט את זה ולפרוט ל-3 שלבים:
שלב 1 – AWARENESS (אפשר גם לקרוא לו OFF-SITE ENGAGEMENT):
פרסום פוסט באינסטגרם – על פי הכללים שציינו מקודם:ויזואלי, שונה ובכך מושך, מגרה את העין ויוצר סקרנות. הדרך משם ליצירת מודעות למותג בקרב לקוחות פוטנציאלים היא קצרה מאוד.
במקרה הזה, החברה של הגולש תייגה אותו בתגובה לפוסט באינסטגרם – תמונה של טבעת עם יהלום משגע (יפה, הבין את הרמז… 😉 )
שלב 2 – TRAFFIC:
א. הלקוח מחפש את המותג בגוגל – אין לינק בפוסט האינטסגרם, זה הנתון. אך זו אחת מתוצאות הפוסט – גולשים הנחשפים למודעה מחפשים את המותג בגוגל.
ב. הלקוח נכנס לאתר המותג. יכול להיות שהוא קצת למד על המותג טרם הכניסה לאתר, באמצעות דף העסק המפורסם בגוגל (אל תשכחו ליצור אחד כזה…) – קרא קצת אודות המותג, קצת ביקורות וכו’… אך בסופו של דבר – מציאת האתר וכניסה אליו היא המטרה וב-99% זו הפעולה המתבצעת.
במקרה הזה – הלקוח חיפש את שם מותג התכשיטים בגוגל ומשם הגיע לאתר.
שלב 3 – (ENGAGEMENT (ON-SITE ENGAGEMENT
להפוך את הגולש ללקוח. להמיר אותו. יצירת קשר עם הלקוח הפוטנציאלי, עם מסר פרסונלי מותאם בתוך האתר.
במקרה הזה, הקפצנו צ’ט פרואקטיבי עם מסר מותאם, במקרה זה לפי דף הנחיתה:
הנה עוד דוגמא:
2. יצירת תמריץ לחיפוש בתוך באתר
יש לכם תיבת חיפוש בתוך האתר? סביר להניח שכן (אם לא – מהר לדאוג לתיבת חיפוש פנים-אתרית פונקציונלית).
מעולה, ניתן ממש להוביל את הגולשים אליכם לאתר, ממש אל המוצר שאתם מקדמים בפוסט האינסטגרם.
כיצד?
אחרי שיצרתם פוסט עם “ויזואליות שונה המספרת סיפור”, הוספתם תיאור קצר וקולע ושמתם HASHTAGS רלוונטיים – פשוט תוסיפי את קוד המוצר באתר (לרוב SKU)
כדי להבין איך עושים זאת, בואו נראה איזה יופי Urban Outfitters עושים זאת!
כמעט בכל פוסט בו הם מציגים מוצר, הם רושמים את ה-SKU של המוצר (SKU = stock keeping unit, מק”ט). שימו לב שגם בצילום המסך של הפוסט למטהף רואים שהם שמו מק”ט ואף שמו אותו כ-HASHTAGS, סביר להניח על מנת להבליט אותו.
בהתחשב בכך שלא ניתן לשים לינק למוצר, איך דרך יותר טוב להגיש את המוצר לעוקבים שלך. לפעמים זה אפילו נותן אימפקט גדול יותר:
זה גורם לעוקבים ליזום, להיכנס לאתר, לחפש את המוצר בעצמם ובכך להיות יותר מעורבים רגשית במהלך הגלישה. נוצר כאן מומנטום שמזין את עצמו בדרך להמרה המצופה.
ורק בשביל להבין את המספרים – הביטו בפוסט:
לחברה יש כ-7 מיליון עוקבים באינסטגרם.
- 10 שעות מפרסום הפוסט כמעט 74,000 עשו לייק.
- ניתן לרק לתאר את החשיפה לו הפוסט זכה (או כל פוסט, במקרה שלהם)
- ניתן רק לתאר כמה מתוך אלו שנחפשו לפוסט עשו COPY-PASTE למק”ט, עברו לאתר וחיפשו את המוצר שם. אין ספק – הייתי מת להציץ להם בתוכנות האנליטיקס!
3. תנצלו את האפשרות לשלוח הודעות אישיות (ואל תשכחו להוסיף קוד קופון…)
אינסטגרם אמנם לא מאפשרת לשים לינקים בפוסטים, אך היא כן מאפשרות לשלוח לינקים בממשק ההודעות שלה – Instagram Direct. פשוט תנצלו את זה.
לדוגמא: העלתם פוסט (שוב, לפי עקרונות ה…אתם כבר יודעים 😉 ) ועוקבים מגיבים לכם? תמשיכו את הפינג פונג באמצעות ממשק ההודעות האישיות.
תזכרו לשמור על קודים נאותים – לא נהוג שמותג או עסק פונה ביוזמתו לעוקב. תעשו זאת בדרך יפה, תמצאו לעצמכם סיבה נאותה ותשמרו על המסר עדין(כלומר לא מכירתי מדי, אל תהיו פושרים) ואישי.
המלצה שלי, תעניקו קוד קופון או הצעה אישית עם מחיר מיוחד. זה “אחלה” תירוץ לכתוב למישהו שכבר הביע התלהבות מפוסט שלכם.
4. תקדמו את פוסט האינסטגרם שלכם בכמה שקלים בודדים
כן כן, אין צורך להשקיע – לא אלפי וגם לא מאות שקלים – על קמפיין. נכון ל-2017, הקידום באינסטגרם זול יחסית לאלטרנטיבות ומאוד אפקטיבי.
כמה אפקטיבי? כמו שכתבה לי לקוחה שפתחה חשבון אינסטגרם במקרה ושעשיתי לה קמפיין:
“נראה לי שאני צריכה ללמוד עכשיו איך לתפעל אינסטגרם”
יחד עם זאת, זה לא רק מספר העוקבים והמיתוג. אנחנו הרי רוצים לשלוח גם אנשים לאתר, נכון?
לחברה אחרת אשר ייעצתי, והם סך הכל ביקשו להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם, נתתי המלצה להוסיף לינק.
המטרה מבחינתם אגב, הייתה בכלל לא לשלוח אנשים לאתר, אלא להגדיל את חשבון העוקבים באינסטגרם שלהם (כלומר, הם העדיפו להתמקד ב-ENGAGEMENT ולאו דווקא ב-TRAFFIC).
יחד עם זאת, הם הקשיבו לעצתי וערכנו ביחד פיילוט, עם תקציב ממש קטן. שמנו לינק בפוסט שהם קידמו לקהל היעד שלהם, הגדרנו שהמטרה היא צבירת עוקבים, אך עדיין התוצר הנלווה של זה הוא כ-100 גולשים חדשים שהגיעו לאתר.
אמנם זה פיילוט ומדובר על מספרים קטנים, אך חשבו על הפוטציאל: החברה גם ככה שמה סכום יומי למשך שבוע כדי להגיע לנתח חדש מקהל היעד שלהם באינסטגרם.
כך שבעצם ללא שום תוספת בעלויות – הם הביאו גולשים חדשים לאתר שלהם. העלות לקליק (CPC), גם כך לא הייתה גבוהה (סה”כ באותו שבוע הם שמו 200 ש”ח, משמע 2 שקל לקליק) אך ניתן לומר שה-CPC הוא אפילו 0 ש”ח, שכן הם תיכננו להשקיע את אותו הסכום גם כך על קמפיין חשיפה – AWARENESS – וצבירת עוקבים – ENGAGEMENT.
במונחים כלכליים, מדובר בעצם בעלות שקועה שקיימת גם כך, ולא מתווספת אליה שום עלות שולית. לעומת זאת, התועלת השולית – מסך הכל להוסיף לינק לפוסט – עלתה לאין ערוך.
מה אתם יכולים ללמוד בזה? כאשר אתם מפוצצים בפוסט טוב, שימו כמה שקלים. מעבר לחשיפה היחסית זולה ואפקטיבית, גם המחיר של הלינק שווה את זה.
5. הפכו את האינסטגרם שלכם ל”קליקבילי” באמצעות תוכנה
כן כן, יש דבר כזה. כמו תמיד בחיים – איפה שקיים כאב, מישהו כבר ידאג להמציא לו תרופה (ולקחת עליה כסף)… לא מעט חברות וכלים ניסו לתת פיתרון לבעיה של חוסר יכולת לשים לינקים בפוסטים באינסטגרם.
אני לא הולך לפרט עכשיו את מגוון הכלים, אלא פשוט להמליץ על הפיתרון הכי טוב שאני מצאתי:
לא מדובר בכלי בפני עצמו, אלא כלי שנוצר ע”י LATER, אחד מהכלים הטובים לתזמון פוסטים ברשתות חברתיות בכלל ובאינסטגרם בפרט.
כפי ששמו מעיד עליו, באמצעות הכלי הזה אתה יכול ליצור לינק שיופיע בתיאור האיסטגרם שלכם (bio). אותו לינק יוביל בעצם לדף נחיתה, שנראה ממש זהה לפיד האינטסגרם שלך.
אז מה התוספת שתופסת? התמונות באותו בפיד הן בעצם קליקביליות לגמרי וכל מי שילחץ על תמונה, יועבר לדף באתר שלך… משמע, כאשר עוקב שלך לוחץ על תמונה, הוא יכול להגיע בדיוק לדף המוצר באתר, או אותו מוצר אשר אתם מציגים בפוסט.
סיכום
אם ישנה רשת חברתית עם פוטנציאל צמיחה לא ממומש למותגים ועסקים קטנים, נכון ל-2017 ללא ספק מדובר על האינסטגרם.
עם המשך שליטת המובייל, הגב היציב של פייסבוק והמשך מגמת הויזואליות והמסרים הפשוטים, אינסטגרם צפויה רק לגדול.
כפי שכולנו יודעים, כבר היום היא “מפלצת” שלא ניתן להתעלם ממנה. עברנו על 5 טקטיקות כיצד להפוך את האינסטגרם לכלי יותר אפקטיבי וכזה שבהגדרה יביא גם יותר תנועה לאתר לשלכם. טקטיקות שכל אחד יכול ליישם עם קצת מאמץ או עם השקעה כלכלית מועטה יחסית.
שיהיה בהצלחה!