רוצים לעבוד איתי?

מעולה. מה חשוב שתדעו?

אם הגעתם לעמוד זה, סימן שאתם מעוניינים ללמוד יותר עליי ועל דרכי העבודה שלי ואולי אף שוקלים לעבוד איתי.

אני שמח על כך ומודה לכם על ההזדמנות להציג בפניכם את ה”אני מאמין” שלי.

ראשית כל – אני לא עובד עם לקוחות. אני עובד עם “שותפים לדרך”:

אני לא רואה בעצמי “ספק” או “נותן שירות”. כשאני נכנס לתהליך, אני נכנס בכל הכוח, מתחבר ל-DNA של העסק ורואה את עצמי כשותף לדרך. כך אני מתייחס גם למי שעובד איתי.

שנית – חשוב לי לציין – אני לא עובד עם כל אחד.

למה?

כפי שכתבתי, אני לא רואה את עצמי כ”ספק” ואני גם לא רואה את עצמי רק כיועץ, שכן אני אוהב גם את העבודה ה”שחורה” שבתחום, את עבודת ה”שטח”.

אני איש עבודה. אני בעצמי מאוד נהנה לצלול לאנליטיקות ונתונים, לשנות דברים באתרים ובערוצים השונים, לשנות עיצובים, להטמיע כלים חדשים, לבנות קמפיינים, לפרסם ברשתות החברתיות או ברשתות החיפוש, לייצר תוכן ואפילו לדבר עם הלקוחות (כן, כולל שירות לקוחות) ולהכיר את הארגון על בוריו.

אני לא מתבייש ללכלך את הידיים. וזו בדיוק גם הדרישה שלי מהשותפים לדרך, בטח ובטח כאשר זה נוגע להצלחת החברה שלהם. השותפים שלי צריכים להיות מוכנים לוותר על האגו ולעשות כל שנדרש למען ההצלחה.

בהמשך ישיר לכך, הדרישות מעצמי גבוהות, אך כך גם הדרישות משותפיי לדרך. משמע, לפגישות איתי אני מגיע מוכן ואלו גם הציפיות שלי ממי שעובד איתי.

אני מצפה שיתקילו אותי, שיאתגרו אותי. שיבואו אליי עם שאלות, אך גם עם תובנות, רעיונות, מאמרים ומקרי בוחן רלוונטיים.

אך באותה המידה, אני לא מתבייש לשאול שאלות קשות, להתקיל, להטיל ספק בקיים ולבחון את היצירתיות של השותפים לדרך. הכל למען האפקטיביות של הפגישה באותו הרגע, למען התקדמות הדרגתית בטווח הקצר והצלחת החברה בטווח הארוך.

לכן, אני גם מאמין בישירות, כנות ובשקיפות מוחלטת. חשוב לי לפעול מתוך עקרונות אלו מתוך אמונה שזה יכול רק להפרות אותנו, למקסם את הליך קבלת ההחלטות ומשם לקדם אותנו ולהביא לצמיחה.

כמו כן, אני מאמין באותנטיות, אני לא אוהב הצגות ולא אוהב SHOW-OFF.

גם את האתר שלי בניתי בהתאם לעיקרון הזה וזו בדיוק הסיבה שפעמים רבות אני משתמש כאן בתמונות שאני מצלם (ציום זה אחד מתחביביי) ולא בצילומי “סטוק” – שלכאורה יותר מקצועיים, אך פחות… אותנטיים!

זו בדיוק הסיבה שבגללה העדפתי ליצור סרטון בעצמי עם הכלבה שלי לדף הבית, מאשר סרטון תדמית מבויים ומתוסרט למשעי. כך אני נשאר נאמן ל”מותג” אותו אני מנסה לבנות (אני, במקרה הזה) וככה אתם מקבלים אותי כמו שאני וישנו תיאום ציפיות א-פורמלי שנוצר בתת מודע.

זו בדיוק הדרישה שלי משותפיי לדרך – שיתנהלו באותנטיות, ישמרו על הערכים המדריכים אותם ועל ערכי המותג והעסק. שלא ינסו להפוך את עורם לטובת התהליך, שלא ינסו להיות מי שהם לא. שפשוט יאמינו בעצמם ובצדקת דרכם.

דבר אחרון. אני דורש סבלנות ואורך רוח לתהליך. אני לא מעוניין לעבוד עם מי שחושב שדיגיטל זו מילת קסם או שמצפה מפיתוח עסקי לראות תוצאות מיידיות. יותר מזה – אני אוהב לטעות. אני אוהב שאנחנו – כצוות – טועים.

למה?

כי אני לא אף פעם לא באמת טועה – אני או צודק או לומד.

וכאשר אני לומד – אני מיישם.

וכאשר אני, משמע אנחנו, מיישמים – אנחנו משתפרים, אנחנו צומחים, אנחנו מתפתחים, אנחנו מגבירים קצב, משפרים ביצועים ומקדמים את העסק.

וכפי שנכתב במסכת אבות, כך יצא שכרנו בהפסדנו.

תחום הדיגיטל הוא תחום כל כך אנליטי וכל כך מדיד שלטעות בו זה ברכה. אנחנו נראה את התוצאות של העבודה שלנו באופן ברור. הכל מתועד, הכל נשמר. פעמים רבות אנחנו כן נראה את תוצאות בטווח המיידי. וכפי שתומס אדיסון אמר – “כל ניסיון כושל, הוא צעד אחד קדימה” (והוא אמר את זה עוד לפני המצאת המושג A/B TESTING…)

זה אומר שחברות וארגונים שעובדים איתי צריכים להבין את העובדה שמדובר בתהליך ארוך טווח. מסע בו הולכים ביחד ומסתכלים על הפסגה הבאה ולא על המנוחה הבאה. מסלול שבו אפשר ליפול. כי אנחנו מקבלים שפשוף קטן, שותים מים, קמים ולומדים איפה לא לדרוך מעתה ואילך. ובהקבלה לעולמינו – בדקנו, טעינו, ביצעו את ההתאמות והשינויים וכך התקדמנו.

לסיכום, אני אוהב לעבוד עם עסקים וארגונים שפועלים מתוך ראייה ארוכת טווח, עם אורך רוח, עם חזון ברור וכנגזרת מכך עם יעדים ריאליים. עסקים שלשם השגת אותם יעדים הם מוכנים לעבוד קשה, ללכלך את הידיים אם צריך, לנסות, לשנות, לטעות, ללמוד, אך להישאר נאמנים לעצמם.