מי אני, מה אני עושה ואיך הגעתי לכאן?
היי, אני שגיא פומרנצבלום – מומחה לשיווק, מסחר ופיתוח עסקי דיגיטליים.
אני יועץ לעסקים וחברות בתחום הדיגיטל – עוזר לעסקים המעוניינים להתפתח דיגיטלית ולשפר את הביצועים שלהם בתחום. כמו כן, אני מלווה עסקים עם כניסתם לעולם הדיגיטלי. בנוסף, אני בעצמי שותף בכמה אתרים ומיזמים דיגיטליים. מאז 2011 אני חי ונושם דיגיטל, בדגש על שיווק דיגיטלי ומסחר דיגיטלי.
התחלתי כשכיר לכל דבר, כאשר סיימתי את התואר הראשון והצטרפתי לחברת מסחר דיגיטלי. טוב, לא בדיוק חברה, אלא 3 חבר’ה צעירים, יזמים מבריקים שמכרו כבר שנים דרך האינטרנט (היו שועלים ותיקים כבר ב-2011!) והחליטו שהגיע זמן לגדול.
החברה צמחה בקצב מהיר מאוד, הצטרפו עוד ועוד אנשים מוכשרים, ובשלב מסויים פתחנו גם חברה באנגליה – שהייתה השוק העיקרי שלנו. כחברה יחסית קטנה ורזה, כולנו עשינו הכל מהכל, אך אני הייתי אחראי בעיקר על השיווק ועל הפיתוח העסקי, שכמובן היו בעיקרם דיגיטליים.
כאשר הבעלים של החברה החליטו להתמקד ברעיון שקרם עור וגידים לכדי סטארט-אפ (בתחום המסחר הדיגיטלי, כמובן!) הם העבירו לי את הניהול על החברה, שבאותו זמן כבר רוב פעילותה הייתה באנגליה.
כך יצא, שבגיל 27 כבר ניהלתי חברת אנגלית, עם משרד בלונדון, 6 עובדים ואופרציה דיגיטלית שלמה.
כעבור שנתיים, כאשר הסטארט-אפ קיבל השקעה ראשונית והתחיל לצבור לקוחות ראשונים – עברתי להיות מנהל השיווק שלו.
כאשר עזבתי את החברה, שהייתה לי לבית במשך כמעט 4 שנים, החלטתי להתפתח כעצמאי, במקביל להיותי שכיר.
כעצמאי, הפרוייקט הראשון שלי היה להיכנס כשותף להקמת מיזם דיגיטלי למכירת תכשיטים ויהלומים. אני כמובן הייתי אחראי על כל הפיתוח הדיגיטלי. המיזם צמח וכיום יש לנו חדר תצוגה בשדרה החמישית בניו-יורק.
בנוסף, התחלתי לייעץ לעסקים בתחום. נוכחתי לדעת שהרבה חברות וארגונים לא בדיוק יודעים מה לעשות עם “המהפכה התעשייתית הרביעית” שפתאום נפלה עליהם – מהפיכת הדיגיטל כמובן.
הם לא הבינו כיצד למדוד הצלחה, תוך כמה זמן ניתן לראות תוצאות ומה שונה בין הפיתוח העסקי והשיווק הדיגיטליים לאלו המסורתיים.
בנוסף, הייתי עד לדילמות נוספות שעלו אצל עסקים עם התפתחות הדיגיטל:
האם לגייס כוח אדם שיתפקד כפונקציה הדיגיטלית בתוך החברה? או האם לעבוד בכלל עם פרילנסרים ומיקור חוץ? האם לעבוד עם חברות פרסום ותיקות? האם עם משרדי דיגיטל צעירים? כיצד בכלל לחלק את המשאבים מחדש? כיצד לשלב את השיווק המסורתי עם זה הדיגיטלי? כיצד השיווק הדיגיטלי עוזר לי להציג את ערכי המותג? האם אני מוכן להשלכות של השיווק הדיגיטלי?
וכאן אני בדיוק נכנס, כיועץ ומלווה עסקים
אני לא מסתכל על העסק רק מהפריזמה הדיגיטלית. אני לא שוכח שלעסק יש אספקטים רבים נוספים ושהצד הדיגיטלי הוא אספקט נוסף, שהוא רק חלק מהפיתוח העסקי.
כמי שניהל חברה בינ”ל בגיל צעיר, אני זוכר כמה עסקתי גם בתפעול, בכוח האדם, ברגולציה המקומית, בלוגיסטיקה, בפן הפיננסי וכו’…
לכן, אני דואג להסתכל על הארגון ממבט הציפור ולשלב את הפיתוח הדיגיטלי בתמהיל החברה – ובפרט דואג לשלב אותו כחלק אינטגרלי מתהליכי המיתוג והשיווק של העסק.
אני לא אוהב “לדוג דגים” לעסקים שאני עובד איתם, אלא ללמד אותם לדוג (וגם להסביר להם מה כדאי לעשות עם אותם דגים…).
אני לא מאמין רק בלהעניק את הידע שלי, אלא בלעזור לעסקים ללמוד בעצמם – לפתח ידע, לצבור ידע ולשמר אותו. ידע שאחר כך ישמש וישרת אותם, גם כאשר אני לא אהיה שם.
עד היום יצא לי ללוות רשתות ענק, חברות גדולות, עסקים בינוניים, קטנים וגם עצמאים מכל התחומים. בין היתר ניהלתי קמפיינים ניו-מדיה של אישים ותנועות פוליטיות, ליוויתי וייעצתי לסוכנות ביטוח, חברת מכשור רפואי, רשת תכשיטים גדולה, חברה ממשלתית לשעבר, רשת מוצרי אספנות, מעצבת בגדים, רשת לציוד צילום והדפסת תמונות, פיוזיותרפיסטית, חנות פרחים, מאפייה ואפילו עמותות (בהתנדבות ובהתאם למה שתואם את האמונות שלי).
מעבר לכך, כיום אני עושה תואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב. יש בי סקרנות עצומה ומשיכה עזה לתחום של מדעי המדינה בכלל, ובפרט לנושאים הקשורים לפוליטיקה, תרבות של זהויות, קבלת החלטות, תקשורת פוליטית וכיצד נוצרת מדיניות.
במחקר שלי אני חוקר – איך לא – שימוש באמצעים דיגיטליים במוסדות חינוך.
את התואר הראשון שלי עשיתי באוניברסיטת חיפה בתקשורת ומדע המדינה. סיימתי אותו בהצטיינות.
בנוסף, למדתי סימסטר באוניברסיטת MASARYK בצ’כיה, במסגרת תוכנית מצטיינים של האיחוד האירופי. אני מודה שלא היה פשוט, אבל הרבה יותר קל להתאושש כשבקבוק בירה עולה שקל וחצי.
גר בשמשית, עם יעל אהובתי, יאיר ומעיין ילדיי המקסימים וניקי הכלבה. וכנראה שבסופו של דבר, זה מה שהכי מגדיר אותי.